۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۲

الحمد رئیس جدید آسیا شد؛

علیجانی برای چهار سال دیگر نایب رئیس دوومیدانی آسیا باقی ماند

علیجانی برای چهار سال دیگر نایب رئیس دوومیدانی آسیا باقی ماند

عیدی علیجانی در حالی به مدت چهار سال در سمت نایب رییس کنفدراسیون آسیا ابقا شد که الحمد قطری جای سروش کلمدی هندی را در راس این کنفدراسیون گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون دوومیدانی، در این انتخابات دهلان جمعان الحمد رييس فدراسيون دو و ميداني قطر به عنوان رييس جديد کنفدراسیون آسيا انتخاب شد. الحمد جايگزين سورش كلمدي هندي در نهاد حاكم بر دو و ميداني آسيا شده است. كلمدي از سال ۲۰۰۰ رييس اين فدراسيون بوده و براي چهارمين دوره نامزد اين سمت شده بود.

كلمدي به اتهام سوء استفاده در بازي‌هاي مشترك‌المنافع در سال ۲۰۱۰ در هند سه ماه را در حبس گذرانده است. علاوه بر تاخير در آماده‌سازي ورزشگاه‌ها، بودجه اين بازي‌ها كه در ابتدا ۴۱۲ ميليون دلار برآورد شده بود به ۱۵ ميليارد دلار افزايش يافت.

همچنین عیدی علیجانی از ایران در پست خود به عنوان نایب رییس کنفدراسیون آسیا ابقاء شد. نایب رییسی کنفدراسیون آسیا از سال 2009 تا 2017، مدرس فدراسیون جهانی بیش از 25 سال، رییس کمیته مربیان آسیا از سال 1999 تاکنون و رییس کمیته صحرانوردی و پیاده‌روی آسیا از 1994 تا 1998 از جمله سوابق بین المللی عیدی علیجانی است.

فدراسيون‌هاي دو و ميداني ۴۵ كشور آسيايي روز دوشنبه در انتخابات نهاد حاكم بر دو و ميداني آسيا در شهر پونا هند شركت كردند.

 

 

کد خبر 2087913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha